طبق قانون، ثبت همه قراردادهای اجاره در سامانه خودنویس الزامی است و مشاوران املاک نیز باید قراردادهای خود را در این سامانه ثبت کنند. در این سامانه امکان ثبت رایگان قراردادهای اجاره برای عموم مردم فراهم است.

سامانه خودنویس اجاره

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی ساسانی مدیر سامانه خودنویس از مشارکت مشاوران املاک در ثبت معاملات اجاره در سامانه خودنویس خبر داد و گفت: طبق آمارهای اخذ شده از سامانه خودنویس تاکنون ۲۳ هزار و ۸۳ مشاور املاک از سامانه خودنویس برای ثبت قراردادهای اجاره استفاده کردند. وی ادامه داد: قراردادهای اجاره ثبت شده در سامانه خودنویس تاکنون به ۶۷۷ هزار و ۴۵۵ فقره رسیده است.

دورنمای ناترازی برق

حسنعلی تقی‌زاده، رئیس هیات مدیره سندیکای شرکت‌های تولیدکننده برق گفت: در حال حاضر میزان مصرف برق در کشور از ۷۷ هزار مگاوات عبور کرده و میزان ناترازی نیز بیش از ۱۷ هزار مگاوات ثبت شده است و اگر شرایط به همین روال پیش برود تا سال ۱۴۱۴ میزان ناترازی برق به ۳۷ هزار مگاوات می‌رسد و با توجه به رشد مصرف در ۱۰ سال آینده، این عدد یک‌سوم مصرف برق کشور می‌شود.

افزایش دارایی‌های ارزی کشور

محمدرضا فرزین؛ رئیس‌کل بانک مرکزی گفت: با دیپلماسی پولی و بانکی و افزایش وصول درآمدهای نفتی و گازی کشور هم کمیت و هم کیفیت دارایی‌های ارزی کشور افزایش یافت و به خلاف انتقادات، بانک مرکزی هرگز از ارزپاشی برای مدیریت بازار ارز ازجمله در مقطع کنونی استفاده نکرده است.

میزان خرید تضمینی گندم

سهراب سهرابی مجری طرح خودکفایی گندم وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: از ابتدای فصل برداشت تاکنون هشت میلیون و ۵۴۷ هزار تن گندم از کشاورزان به ارزش ۱۵۰.۵ هزار میلیارد تومان خرید تضمینی شد که معادل ۱۵ درصد افزایش است.

ترانزیت خارجی از مسیر ایران ۷.۶ میلیون تن شد

محمد رضوانی فر رئیس‌کل گمرک ایران گفت: ترانزیت خارجی از مسیر ایران در ۴ ماهه سال جاری با ۵۸.۵ درصد افزایش به ۷ میلیون و ۶۲۲ هزار تن رسید. گمرک پیرانشهر بیشترین رشد را در بین گمرکات مبدأ ترانزیتی داشته است.

زمان اعلام نتایج قرعه‌کشی خودروهای وارداتی

مهدی تقدسی، مدیر سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی با اعلام اینکه قرعه‌کشی خودروهای وارداتی انجام شده است، اظهار داشت: نتایج قرعه‌کشی ثبت‌نام خودروهای وارداتی در روز شنبه ۶ مردادماه از طریق سایت سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی (saleauto.ir) اعلام خواهد شد.

دستورالعمل مقابله با شرکت‌های صوری تصویب شد

هادی خانی دبیر شورای پیشگیری و مقابله با جرائم پول‌شویی و تأمین مالی تروریسم از تصویب و ابلاغ دستورالعمل شناسایی و پیشگیری از تشکیل و فعالیت شرکت‌های صوری در ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی خبر داد.

کد خبر 868823
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    1 0
    مشاور املاک هم بتونه ثبت کنه چه فرقی کرد با سامانه قبلی ثبت اجاره که کد رهگیری میدادند هر قیمتی هم که بخواد باز مشاور املاک می خواد بگیره ! این به نظرم بیشتر دنبال منافع خودتون هستید تا منافع مردم. بیشتر صاحب خونه هام اعتماد نمی کنند می برند بنگاهی
  • mzg IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۴
    0 0
    چگونه قولنامه معتبر تنظیم کنیم؟ سامانه خود نویس ،یا سامانه کاتب ویا معاملات املاک و... ؟ جهت قرار داد اجاره و فروش و بحث وکالت نامه و موضوع املاک بدون سند و دارای سند ، 1-املاک که داری مدارک مالکیت قولنامه هستند را باید در سامانه خود نویس مشاورین املاک برایشون قرار داد اجاره و فروش تنظیم کنیم و در مورد قیمت جهت اطلاع تعرفه که معمولا خود سایت برای هر مبلغی مشخص میکند، (که مزیت اینکه یک با هزینه قرارداد کامل شده و تمام است و برای همکارانی که در منطقه هستند که مدارک قولنامه است مناسب است مثل در مشهد مقدس در محله خود بنده، پنجتن ، طبرسی ) 2-در مورد املاک داری سند تک برگ که خود مالک میخواهد، خرید و فروش و اجاره انجام دهد در سامانه کاتب مشاورین املاک این قرار دادهای رو به عنوان پیش نویس فروش و اجاره تنظیم میکنیم و بعد خود افراد جهت تکمیل قولنامه حالا اجاره نامه به دفتر مراجعه اسناد میکنند کمیسیون فعلا در سامانه قیمت مشخص نمیکند .ولی معتیر کمیسون نرخنامه است مهندس ظفریاری1403.5.15